Billing and service disruptions
Sales ledger
For allocation and refund requests, please contact our sales ledger.
For complaints and matters related to the content of the invoice, please contact our customer service.
Service disruption
Jätelainsäädännön ja jätehuoltomääräysten uudistuksen myötä pakkausjätteiden keräys siirtyy kunnallisen toimijan vastuulle. Tämä muutos tarkoittaa sitä, että Remeon monilokeropalvelut Turun ja Uudenkaupungin alueella loppuvat.
Tällä hetkellä Remeon monilokeroastioihin lajitellaan:
- kartonki-, lasi- ja metallipakkauksia
- sekä polttokelpoista sekajätettä.
Remeo tarjoaa jatkossa sekajätteen keräystä ilman monilokeroratkaisua. Mikäli sinulla on Remeon monilokeroastia se muutetaan automaattisesti sekajäteastiaksi 6.10.2025.
Jos haluat jatkaa monilokerokeräystä voit olla yhteydessä Lounais-Suomen Jätehuoltoon (LSJH). Lokakuusta 2025 alkaen LSJH tarjoaa monilokeropalvelua, jossa kerätään kartonki-, muovi-, lasi- ja metallipakkauksia, mutta ei sekajätettä.
Mikäli haluat tehdä muutoksia Remeon palveluun, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Usein kysytyt kysymykset:
Mitä minun tarvitsee tehdä?
Muutos ei vaadi sinulta toimia ja nykyinen monilokeroastiasi muuttuu automaattisesti sekajäteastiaksi 6.10.2025. Jos haluat jatkaa monilokeroastian käyttöä voit olla yhteydessä Lounais-Suomen Jätehuoltoon, joka kerää monilokeroastioissa kartonki-, muovi-, lasi- ja metallipakkauksia, mutta ei sekajätettä.
Milloin muutos tapahtuu?
- Remeon monilokerokeräys päättyy 5.10.2025.
- Nykyinen monilokeroastia muuttuu automaattisesti sekajäteastiaksi 6.10.2025. Tämä ei vaadi sinulta toimenpiteitä.
Haluan luopua monilokerosta jo aiemmin – mitä teen?
- Tarjoamme sinulle mahdollisuuden vaihtaa nykyinen monilokeroastia sekajäteastiaksi. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
- Halutessasi voit tilata uuden vuokra-astian sekajätteelle tai vaihtaa paperiastian sekajäteastiaksi.
Muut käytännön toimet
- Remeo kerää sisäastiat pois ja tarroittaa jäteastiat uudelleen osana muutosta.
Muutospyynnöt ja kysymykset
- Mikäli haluat tehdä muutoksia jätepalveluihisi tai kysyä lisää, otathan yhteyttä Remeon asiakaspalveluun.
Frequently asked
For payment term extensions, the customer can contact our billing partner Intrum Oy's customer service, maksuvalvonta@intrum.com or +358 9 2291 1790.
- Corporate customers are charged a service fee for the invoice regardless of the invoicing method and the fee is based on the service price list in accordance with our terms and conditions.
- Private customers are only charged a service fee for the paper invoice.
We charge for an empty trip when we have attempted to empty a waste container, but the service could not be completed due to reasons beyond our control. Such reasons may include, for example, another vehicle blocking access to the container or a public road being closed due to construction work.